Biletomat dla Filharmonii

Problem

  • urządzenie pozwalające na szybki i łatwy zakup biletu do filharmonii, także w  dzień koncertu

Nabywcy biletów:

  • stali bywalcy filharmonii znający repertuar
  • osoby sporadycznie chodzące na koncerty

Obsługa biletomatu

  • w razie potrzeby wglądu do systemu

Grupa docelowa

Użytkownicy biletomatu to często osoby 55+ zatem należy zadbać aby interfejs był czytelny także dla osób posiadających słabszy wzrok

Podczas zakupu należy informować użytkownika w jakim miejscu procesu zakupu się znajduje, w razie błędu dać mu możliwość łatwej poprawy 

Założenia projektowe i wnioski

1. Prototyp został utrzymany w założonej wcześniej przeze mnie
kolorystyce i stylu ( biały, srebrny, żółty – kolory nawiązują do logo filharmonii)

2. Zredukowałam jak najwięcej informacji na ekranach – przejrzyście i
czytelnie

3. Używałam prostych komunikatów, jak najmniej słów

4.  Tworząc prototyp chciałam połączyć styl nowoczesny (strona
internetowa Filharmonii) z klasycznym i minimalistycznym, który
kojarzy się z instytucją filharmonii)

5. W każdym momencie zakupu możliwy jest powrót do
poprzedniego kroku. W razie błędu użytkownik będzie mógł
wykonać krok ponownie

6.  Z myślą o grupie docelowej 55+, starałam się używać interfejsu
intuicyjnego i przyjaznego osobom nie znającym się na technologii

7. Ekran Główny przedstawia wszystkie możliwe funkcje maszyny.  ( duże ikony, duży kontrast)

8.  Panel dostępu pracownika, chroniony jest kodem aby dostęp do niego był ograniczony jedynie do personelu

9.  Na etapie zakupu, można jeszcze raz poczytać informacje nt.
danego wydarzenia. To rozwiązanie może być przydatne w
przypadku niezdecydowanych osób

10.  Pasek postępu pokazuje na jakim etapie zakupu jest
użytkownik, daje tym samym poczucie kontroli nad maszyną i
wzbudza zaufanie.

Architektura informacji

Prototyp aplikacji

ekran główny

Zakup biletu krok po kroku